Ombudsman-ul INCD-ECOIND

Av. Cornelia Beatrice Gabriela DINU

Reguli privind organizarea și funcționarea Ombudsman-ului organizațional ECOIND:

  • Ombudsman-ul organizațional din cadrul Institutului National de Cercetare – Dezvoltare pentru Ecologie Industrială – ECOIND are rolul de a acorda consiliere în condiții de independență, imparțialitate, confidențialitate tuturor angajaților ECOIND care se consideră tratați incorect;
  • Ombudsman-ul organizațional facilitează comunicarea între angajații ECOIND în cazul apariției unor conflicte, în scopul de a îi ajuta pe aceștia să identifice ei înșiși căi de a rezolva problemele apărute;
  • Ombudsman-ul organizațional promovează intervenția preliminară / pro activă în vederea evitării consecințelor negative ce pot rezulta din eventuale conflicte;
  • Ombudsman-ul organizațional este independent față de structurile ECOIND cu privire la care își desfășoară activitatea;
  • Ombudsman-ul organizațional are acces la toate sursele relevante de informații de care are nevoie în desfășurarea activității sale;
  • Institutul National de Cercetare – Dezvoltare pentru Ecologie Industrială – ECOIND va asigura Ombudsman-ului organizațional un buget și resurse corespunzătoare pentru desfășurarea activității;
  • Ombudsman-ul organizațional trebuie să dețină cunoștințe temeinice cu privire la modul de organizare și funcționare a Institutului National de Cercetare – Dezvoltare pentru Ecologie Industrială – ECOIND;
  • Ombudsman-ul organizațional va evita afilierile susceptibile de a îi afecta independența și imparțialitatea. Ombudsman-ul organizațional este un actor extern independent față de managementul de vârf sau alte structuri ale ECOIND;
  • Ombudsman-ul organizațional prezintă Consiliului de Administrație un raport anual privind tipurile de probleme semnalate și recomandările / modalitățile de rezolvare ale acestora;
  • Ombudsman-ul organizațional se conformează principiilor imparțialității, independenței și confidențialității;
  • Ombudsman-ul organizațional păstrează confidențialitatea informațiilor ce i-au fost încredințate. Ombudsman-ul organizațional nu va divulga numele persoanelor care îl consultă decât cu acordul acestora. Notele, însemnările și documentele rezultate vor fi păstrate în condiții de securitate, numai pe durata necesară soluționării cazului respectiv, iar apoi distruse;
  • Orice persoană din ECOIND se poate adresa Ombudsman-ului organizațional. Toate interacțiunile cu Ombudsman-ul organizațional sunt voluntare. Ombudsman-ul organizațional se poate sesiza din oficiu;
  • Ombudsman-ul organizațional se va asigura că misiunea sa și modalitățile de a îl contacta sunt cunoscute de întregul personal ECOIND.

Ombudsman-ul organizațional are următoarele atribuții și competențe:

  • Primește cererile făcute de persoanele care consideră ca le-au fost încălcate drepturile sau libertățile și decide asupra modului de soluționare al acestora;
  • Acordă audiențe;
  • Are dreptul de a desfășura investigații informale pentru soluționarea cererilor cu care a fost sesizat;
  • Ajută toate părțile implicate într-un conflict, în vederea identificării posibilelor soluții de rezolvare;
  • Formulează recomandări pentru modificarea și îmbunătățirea reglementărilor interne ECOIND.

Cum ajută Ombudsman-ul organizațional

  • Oferă un cadru independent, neutru și confidențial în care îți poți exprima gândurile și poți pune întrebări;
  • Reprezintă un ajutor pentru tine indiferent de poziție, locație sau nivel ierarhic;
  • Reprezintă un ghid atunci când ai nevoie să înțelegi aplicarea sau efectele unor reglementări, proceduri, reguli interne. Explorează motivele pe care tu le identifici că ar sta la baza îngrijorărilor tale, cât și metodele / modalitățile formale sau informale pe care le-ai putea utiliza pentru rezolvarea acestora;
  • Acordă sprijin pentru a înțelege și aplica regulile, regulamentele și procedurile interne;
  • Acordă sprijin când dorești să îți exprimi problemele pe cale oficială;
  • Are rol de mediator în cazul apariției unor eventuale conflicte;
  • Prezintă rapoarte anuale cu date statistice și anonime referitoare tipurile de probleme apărute și modalitățile de soluționare ale acestora;
  • Elaborează recomandări de îmbunătățire la nivel organizațional, pe baza tendințelor generale constatate și respectând confidențialitatea.

Ce nu intră în atribuțiile Ombudsman-ului organizațional

  • Nu ia decizii, nu stabilește rezultate și nu impune acțiuni;
  • Nu investighează în mod formal și nu întocmește rapoarte oficiale pentru cazurile aduse la cunoștință;
  • Nu păstrează înregistrări permanente ale cazurilor aduse la cunoștință;
  • Nu comunică date care pot duce la identificarea persoanei care i s-a adresat fără acordul acesteia.

Politica de zero represalii

  • Ombudsman-ul organizațional reprezintă o inițiativă în cadrul ECOIND, fiind un canal suplimentar de comunicare pentru toate persoanele care lucrează în Institut, indiferent de funcția lor sau de domeniul specific de activitate;
  • Ombudsman-ul organizațional acționează și răspunde într-o manieră confidențială, imparțială, independentă și informală. Aceste patru caracteristici sunt utilizate drept principii directoare în activitatea sa;
  • Ombudsman-ul organizațional oferă cadrul necesar pentru abordarea diverselor subiecte, pornind de la dezbateri legate de locul de muncă și până la schimbul de idei;
  • Ombudsman-ul organizațional are rolul de a ajuta personalul ECOIND să identifice toate alternativele și apoi să poată lua cele mai bune decizii în cunoștință de cauză;
  • Ombudsman-ul organizațional sprijină atât managementul de vârf, cât și angajații în identificarea canalelor potrivite pentru a clarifica natura problemelor lor sau pentru a lua în considerare alte aspecte suplimentare;
  • Ombudsman-ul organizațional nu poate impune decizii, însă de câte ori solicită informații este obligatoriu pentru fiecare manager sau angajat să îi acorde întregul sprijin;
  • Personalul ECOIND are dreptul de a contacta și apela la serviciile Ombudsman-ului organizațional și nu poate fi obstrucționat sau sancționat în niciun fel pentru că a contactat și/sau beneficiat de serviciile oferite de acesta.

Contact

E-mail: ombudsman@ecoind.ro

București, Sector 6, Drumul Podul Dâmboviței nr. 57-73, Camera P 02

Program de audiențe în prima și a treia săptămână din lună, miercuri de la ora 10:00 la 12:00